ספץ spetz
ספץ spetz

הבלוג של ספץ

ניקיון שטיחים – עשה זאת בעצמך

שטיח מהווה בבתים רבים פינת משחקים טובה לילדים או פינת ישיבה נהדרת אבל אחד הדברים היותר קשים היינו תחזוקה וניקוי השטיח עצמו, תחזוקה נכונה של השטיח תאפשר לכם לחיות בסביבה נקייה יותר ותשמור על סיבי השטיח לאורך זמן .

החגים אוטוטו נגמרים וזה אומר שהחורף כבר ממש בפתח, אז לפני שאתם מוציאם את השטיחים המלוכלכים ומלאי האבק מהבוידעם הנה כמה טיפים איך לתחזק שטיח ולעשות ניקוי יסודי.
טעיות נפוצות שנכונות לרוב סוגי השטיחים:
גלגול השטיח והעמדתו ליבוש – קורה לעתים  שאנו עושים ספונג'ה או גרוע מכך שיש הצפה בבית והשטיח נרטב כתוצאה מכך, הטעות הנפוצה ביותר היינה גלגול השטיח והעמדתו ליבוש שכן זה יגרום להתפתחות עובש. כדאי לתלות אותו על משטח יציב ולתת לו להתייבש כמה שיותר מהר.

1.אל תשפשפו כתמים – שפשוף הכתם יזיק לסיבי השטיח ורק יגמור להחמרה וגידול הכתם עצמו, בכתמים קלים תוכלו לנסות ולספוג את הכתם עם מטלית יבשה ולאחר מכן ללחוץ על אותו האזור על מטלית יבשה.

2.גלגול השטיח והעמדתו ליבוש – קורה לעיתים שאנו עושים ספונג'ה או גרוע מכך שיש הצפה בבית והשטיח נרטב כתוצאה מכך, הטעות הנפוצה ביותר היינה גלגול השטיח והעמדתו ליבוש שכן זה יגרום להתפתחות עובש. כדאי לתלות אותו על משטח יציב ולתת לו להתייבש כמה שיותר מהר.

תחזוקת שטיח

אז מה כן אפשר לעשות בכדי לנקות את השטיח מבלי לפגוע בו, הנה כמה טיפים לניקוי ותחזוקה של שטיח בצורה עצמאית.
שאיבת אבק בתדירות גבוהה –  לכלוך מושך לכלוך וככל שאנו לא שואבים אותו מן השטיח כך הוא מצטבר יותר ויותר ומלאכת הניקוי נעשת לקשה יותר על כן כדאי להפגיש את השטיח עם שואב האבק לפחות אחת לשבוע וכך בעצם למנוע הצטברות לכלולים ואבק מיותרים ולשמור על השטיח נקי יותר.

שאיבת אבק עם שקית או פילטר נקיים – שקית או פילטר מלאים יכולה להפחית משמעותית את תפקוד שואב האבק ולהפחית את היעילות שלו.
הסיבה העיקרית שבגינה שואבים ללא שקית מתקלקלים היינה אי החלפת פילטרים בזמן.

יש להחליף או לרוקן כאשר הן מלאות עד שלושה רבעים מנפחן ואת הפילטרים בשואבי אבק ללא שקית יש להחליף או לשטוף (במידה וניתן) אחת לשלושה חודשים.

הגיבו מהר – טיפול מידי בכתם שנוצר מגדיל את הסיכוי להורידו בהצלחה ובכמה שפחות מאמץ.
ככל שהחומר שיצר את הכתם נקשר אל סיבי השטיח כך יהיה קשה יותר לסירו וכלן ככל שתגיבו מהר יותר קח יהיה ניתן להסירו בקלות הרבה יותר.

מים – 80% מהחומרים יוצרי הכתמים ניתנים להסרה עם מים.
תחילה יש ללחוץ על האזור מספר פעמים עם מטלית נקייה וישיבה בכדי לסוג את החומר ולאחר מכן ללחוץ עם מגבת לבנה ויבשה.
במידה והאזור רטוב מידי ניתן לייבש אותו עם מייבש לשעיר.

חומץ או מי סודה – אחרי שנסינו להסיר תא הכתם עם מים ולא הצלחנו ניתן לנסות להסיר את הכתם בעזרת חומץ לבן או מי סודה.

מתי כדאי להזמין חברת שטיחים מקצועית?
ישנם כתמים שלא ניתן להסיר בדרכים המוצעות מעלה ובכדי למנוע החמרה נוספת רצוי לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בהסרת הכתם או ניקוי השטיחים.
שטיח שיושב במחסן חצי שנה או יותר בצורה לא אטומה וללא הגנה מפני עש, עשוי לצבור כמות גדולה של אבק, עש וריח רע. במצב כזה רצוי לפנות לבעל מקצוע בכדי לחסוך המון זמן ומאמץ.

פוטסים נבחרים

גלו עוד פוסטים מהבלוג של ספץ

גלו איך ספץ עובד

כל הזכויות שמורות ל- Gpage ltd

תפריט נגישות